#Orlai Produkció
Budapesten lesz Woody Allen új darabjának a világpremierje
A Brooklyni mesét október 4-én a Belvárosi Színház mutathatja be a világon először.
hvg.hu

Eldőlt az Átrium jövője: Pintér Béláék, a Dumaszínház és még három másik színházi szervezet költözik az épületbe
2024 szeptemberétől öt színházi produkciós iroda költözik a Margit körúti színházi épületbe, amelyet nyáron otthagyni kényszerül az állami támogatásaitól megfosztott, így anyagilag teljesen ellehetetlenült eddigi üzemeltető, a Kultúrbrigád.
hvg.hu

„A gazdagok is jó fejek!” – Interjú Ruben Östlunddal, az egyik legfontosabb európai filmrendezővel
Ruben Östlund, A szomorúság háromszöge és A négyzet rendezője azt mondja, bár kommunista anyja révén Marxnak is komoly szerepe volt a neveltetésében, nem tudja letagadni, hogy ma már ő is az általa keményen kritizált elit soraiba tartozik. A Lavina című filmjéből készült, most itthon is bemutatott színházi előadás kapcsán arról is beszéltünk vele, miért a jó erőben lévő férfiak élték túl főleg a Titanic süllyedését.
Fikció vagy csak a valóság? – Kerékgyártó István NER-kori tragikomédiáját látva felmerülhet a kérdés
A rendszerváltás idején tűzközelben lévő elektromérnök, ügyeskedés, privatizáció, megváltozott NER-es játékszabályok. A Skorpió című darabot az Orlai Produkció állította színpadra Máté Gábor rendezésében.
„Mészáros Lőrinc dédunokái talán már kedves gazemberként gondolnak vissza a dédpapára”
Magyarország információs diktatúra, és azt, hogy nagy a baj, hamarosan az is észre fogja venni, aki eddig azt mondta, nem érdekli a politika – véli Kerékgyártó István író, egykori üzletember, aki regényeihez és színdarabjaihoz sokat merít saját, politikusok társaságában szerzett tapasztalataiból. Arról is beszélgettünk vele, hogy kerül az abált szalonna a jachtra.
Mácsai Pál: A független színházak nyírása szűklátókörűség, súlyosbító körülményekkel
Az Örkény Színház igazgatója arról is beszélt, hogy a nehéz körülmények között a színházban kevesebb bemutatót tudnak tartani, van színész, aki nem is kapott új szerepet, és az ilyesmi „mindig sérülést okoz”.
hvg.hu

Kifütyülte egy néző az Orlai Produkció előadásának melegjelenetét
A jelenetben játszó egyik színész később a Facebookon kommentálta az esetet.
hvg.hu

"Örkény-egypercesben érezzük magunkat, csak már kényelmetlenül hosszú ideje tart"
Van, aki a pénzénél maradt, és van, aki egy fillért sem kapott a színházi tao-pénzek megszüntetése után. A minisztériumban meghozott döntések alapján a politika játékszerévé vált a támogatási rendszer: vannak nagy nyertesek, és emelt fővel távozni készülő vesztesek.
Orlai Tibor: A mai Magyarország gyűlöletet szít, a kellemetlen dolgokat pedig a szőnyeg alá söpri
A színházi producer elfogadó, demokratikus, liberális embernek tartja magát, szeretné, ha a színháza is ilyen lenne.
HVG

Orlai Tibor: Fájdalmas, de le kell vennünk előadásokat a műsorról
Kényszerpályára kerülhet az Orlai Produkciós Iroda a taotámogatások eltörlése miatt. Orlai Tibor szerint ameddig nyereségesen tudják működtetni, játsszák a repertoáron lévő előadásokat, de a nagy kérdés az, hogy miből lesz anyagi forrás az új bemutatókhoz. Sorozatunkban a magánszínházak kilátásait vesszük sorra a tao utáni világban.
Vári Éva: "Nem szántam bombasztikus hírnek, hogy abbahagyom"
"Nem értem, miért mondanak fűt-fát Aczél Györgyre, amikor ma is komisszárok határozzák meg, hogy milyennek kell lennie a magyar színháznak" – mondja a meghatározatlan időre a színpadtól búcsúzó Vári Éva. A Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművész máig szorong azon, hogy jót vagy rosszat írnak róla, vagy hogy miképp jön ki a rendezővel.
Gálvölgyi: Örök érvényű példa, miként lesz a jóravaló ember egy szörnyű eszme kiszolgálója
Ladislav Fuks rasszizmusról, kirekesztésről szóló hátborzongató regényéből, A hullaégetőből 1968-ban készült csehszlovák film. Gálvölgyi Jánost kérdeztük, aki akkor a krematóriumi szakember főhős magyar hangja volt, most pedig színpadon alakítja ezt a „jóravaló kisembert”.
L. Horváth Katalin

Friedenthal Zoltán: Elfogadhatatlan buta lózungokkal elfedni a silányságot
Több mint kilenc éve Pintér Béla független társulatában játszik, most egy Broadwayt is megjárt sikerdarabban láthatjuk. Friedenthal Zoltánnal beszélgettünk a kettéosztott színészvilágról, rászabott és hosszasan igazított szerepekről, és arról, miért éri meg egy fenékkel két lovat megülni.
Szakszon Réka

„Szeretném, ha több szabad ember lenne Magyarországon”
A beletörődés és széthúzás helyett Kovács Patrícia és Nagy Dániel Viktor szerint a magyar színházi szakmában és a közéletben is a szabadság és a megbecsülés felé kellene elmozdulni. Legújabb közös darabjukban életveszélyesen összeverekednek, a színpadon túl viszont teljes az összhang köztük.
Szakszon Réka

Olaszliszka, Makbett, Száll a kakukk – mit nézzünk a színházakban?
A nyaralás és a fesztiválozás után végre újra visszaáll minden a rendes kerékvágásba: jön az ősz, indul az új színházi évad. Mi ezeket az előadásokat várjuk legjobban.
Puskás Panni

Szerette a Hairt? Akkor ezt ne hagyja ki
Szerdán mutatta be az Orlai Produkció a Hair eredeti Broadway musical változatát a Belvárosi Színházban. A rendező Mohácsi János, a szövegeket Závada Péter fordította. A főbb szerepekben: Szabó Kimmel Tamás, Lábodi Ádám, Radnay Csilla, Pető Kata és Lovas Rozi. Videós színházajánló.
B.N.

Megvan, mit csinál Péterfy Bori a Nemzeti után
Az Orlai Produkció Kramer kontra Kramer című darabjának női főszerepét játssza legközelebb Péterfy Bori.
hvg.hu

Néma szemtanúkról is szól Bozsik Yvette rendezése
A családon belüli erőszak témáját dolgozza fel az Orlai Produkció legújabb előadása, amelyet Minden ötödik órában címmel mutatnak be április 10-én az Átrium Film-Színházban.
MTI
